Stimuleringsfonds

Op het gebied van leefbaarheid zijn er veel mooie ideeën en initiatieven in dorpen en wijken. Het ontbreekt helaas vaak aan financiële middelen om ze te realiseren. Daarom heeft Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land een Stimuleringsfonds op gericht. Hiermee steunen we maatschappelijke projecten die de leefbaarheid bevorderen in ons werkgebied; Steenwijkerland, de Noordoostpolder en op Urk.

Van en voor onze leden

Het fonds is van en voor onze leden. We zijn met 20.000 gezinnen. Van uw contributie gebruiken we vijftig cent per jaar om mooie initiatieven in uw omgeving te steunen.

Heeft u een goed idee?

Laat het ons dan weten. Het Stimuleringsfonds kan ook uw project nét dat financiële steuntje in de rug geven om het te laten slagen. De maximale bijdrage is 60 % per initiatief, met een maximum van € 1000. U kunt een initiatief indienen als organisatie of op persoonlijke titel.

Voorwaarden

Uw project moet aan een aantal voorwaarden voldoen. De belangrijkste zijn dat uw initiatief vernieuwend is en de samenhang in een dorp of wijk bevordert. Het kan bijvoorbeeld gericht zijn op het welzijn of de zelfredzaamheid van mensen. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Een bankje op een mooie plek in het dorp, is ook iets nieuws en het brengt mensen bij elkaar. Lees meer over de voorwaarden en toetsingscriteria in het overzicht.

Selectie

Twee keer per jaar selecteert een toetsingscommissie de projecten die in aanmerking komen voor een financiële bijdrage. De uiterlijke inschrijvingsdata zijn jaarlijks op 1 april en 1 oktober. De geselecteerde projecten worden beide keren twee maanden later bekend gemaakt tijdens een feestelijke bijeenkomst.

Aanmelding

Voldoet uw idee aan de voorwaarden en de criteria? Dan kunt u het indienen via een aanvraagformulier. U kunt dit direct op uw beeldscherm invullen, printen en opslaan.

Meer informatie

Ben u enthousiast geworden, maar heeft u nog vragen? Dan kunt u voor meer informatie contact opnemen via e-mail: stimuleringsfonds@uwledenvereniging.nl of (0521) 539 893.