Missie & visie

Missie
‘Voor allen, door allen’ is het uitgangspunt! Samen creëren wij mogelijkheden op het terrein van welzijn, gezondheid, zorg en wonen met als doel dat iedereen mee kan blijven doen. Dit in een voortdurend veranderende samenleving, waarin dit geen vanzelfsprekendheid meer is. In verbinding met elkaar en door elkaar te ondersteunen op de momenten dat dit nodig is, kunnen mensen in hun eigen leefomgeving waardevol leven en werken.

Visie
De Ledenvereniging zet zich in om de eigen kracht en positie van leden te versterken en om de vitaliteit in de samenleving te vergroten.

Met het bieden van verschillende diensten bevordert de Ledenvereniging zelfstandigheid, gemak en comfort van haar leden. Samen met anderen maakt de Ledenvereniging het mede mogelijk voor leden om op eigen wijze en vanuit eigen normen en waarden invulling te geven aan de participatiesamenleving. Solidariteit en verbinding tussen sterke en meer kwetsbare (groepen) leden is hierbij van groot belang. Niet voor niets is ons motto: ‘Voor allen, door allen!’

De Ledenvereniging is actief in de gemeenten Steenwijkerland, Noordoostpolder en Urk. Het lidmaatschap geldt voor alle betrokkenen binnen een huishouding. De Ledenvereniging behartigt de belangen van al haar leden, in alle leeftijdsfasen. Met gevarieerde diensten en diverse activiteiten op het gebied van welzijn, gezondheid, zorg en wonen proberen wij zo veel als mogelijk te voorzien in de behoeften van onze leden. De diensten, als ook de activiteiten van de Ledenvereniging worden met zorg samengesteld in samenwerking met leden, Zorggroep Oude en Nieuwe Land en andere samenwerkingspartners.