Onlangs heeft Marry Gorte-Vedder van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land namens het stimuleringsfonds een cheque uit mogen reiken aan Paula Bierma, coördinator mantelzorg netwerk gemeente Steenwijkerland, voor het project Uitgestelde Koffie.Uitgestelde Koffie, begonnen in Italië en nu al verspreid over heel wat landen, is bedoeld voor mensen, die o.a een moeilijke periode achter de rug hebben, of de deur haast niet uit komen. Kortom, mensen die wat extra positieve aandacht goed kunnen gebruiken.

Uitgestelde Koffie werkt zo dat mensen, die een kopje koffie kopen bij 1 van de 11 gelegenheden in de gemeente Steenwijkerland die mee doen aan uitgestelde koffie, 1 of meerdere kopjes koffie extra afrekenen. Via het Mantelzorgnetwerk worden deze omgezet in waardebonnen die dan weer uitgereikt kunnen worden.

Een mooi initiatief dat wij graag uitbreiden naar het hele werkgebied van de Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land.

De gelegenheden in de gemeente Steenwijkerland zijn:

• Theetuin Puur Genieten Kallenkote
  • Kringloopwinkel Steenwijk en Vollenhove