Ledenvereniging start met verhuur rollators

Gepubliceerd op 29 jan 2019, 16:20

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land start vanaf 1 februari met het verhuren van rollators. ‘Leden konden natuurlijk al bij één van onze drie servicepunten terecht voor het lenen of met korting aanschaffen van hulpmiddelen als krukken en looprekken. Met de toevoeging van rollators willen we het onze leden nog makkelijker maken’, vertelt verenigingsmanager Gonny Schot.

Want er is erg veel vraag naar huurrollators. ‘Een rollator is in bepaalde gevallen maar voor een korte periode nodig, bijvoorbeeld na een operatie. Ook willen mensen soms een rollator uitproberen, voordat ze tot aanschaf over gaan. Het huren van een rollator is in dat geval ideaal.’

Leden kunnen voor een klein bedrag (€ 10,-) een rollator huren voor een maximale duur van 6 weken. Elk servicepunt beschikt over 2 rollators in de verhuur. ‘En is er meer vraag, dan zullen we extra rollators aanschaffen. Wel raden we aan de rollator vooraf te reserveren. Dit kan door contact op te nemen met een servicepunt in de buurt’, aldus Gonny.

Servicepunt Steenwijk (0521) 53 98 04

Servicepunt Emmeloord (0527) 63 03 01