Ledenvereniging sponsort Urker Sportverkiezingen

Gepubliceerd op 16 jan 2019, 8:30

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land is de komende drie jaar sponsor van de Urker Sportverkiezingen. Voorzitter Fokke Hoekstra en penningmeester Jan Bos van Stichting Sportverkiezing Urk en voorzitter Jos Becker van ledenvereniging Oude en Nieuwe Land zetten vrijdag 11 januari de handtekeningen onder het contract.

Fokke Hoekstra, voorzitter van de stichting Sportverkiezing Urk, is blij met de samenwerking met de Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. ‘Vitaliteit is een actueel thema. Steeds meer senioren gaan sporten en daar zit de link tussen de ledenvereniging en de sportverkiezingen. Wij besteden met de seniorsporter van het jaar aandacht aan de seniorensport. De prijs in deze categorie wordt de komende drie jaar uitgereikt door een vertegenwoordiger van de Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land. Daar zijn we blij mee!’

Bewegen
Ook Jos Becker ziet de toegevoegde waarde van de samenwerking. Jos Becker: ‘Sport is bewegen en bewegen is goed voor ons allemaal. Voor jong en oud. Iedereen kan het, in groepsverband of individueel. Het motto van de ledenvereniging is: voor allen, door allen. Elkaar stimuleren en activeren. En dat doen we met het ondersteunen van deze sportprijs.’

Prijzen
De Urker Sportverkiezingen worden donderdag 17 januari in Het Irene op Urk gehouden. Tijdens deze bijeenkomst krijgen de genomineerde sportmannen, sportvrouwen, sportploegen en sporttalenten te horen wie het jaar 2018 met een extra prijs mogen bekronen. Naast deze uitverkiezing worden ook de vrijwilligers en seniorsporter van het jaar in het zonnetje gezet en worden de Waarderingsprijs en de Stimuleringsprijs uitgereikt. Dit jaar is er bovendien een nieuwe categorie. Voor het eerst is er een prijs voor de G-Sporter van het jaar. Genoeg om naar uit te kijken dus.