Ledenvereniging ondersteunt sociale initiatieven

Gepubliceerd op 28 apr 2020, 12:03

Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land stelt geld beschikbaar aan initiatiefnemers van sociale en verbindende activiteiten tijdens de coronacrisis. ‘Doordat een groot deel van onze activiteiten en evenementen niet doorgaat vanwege de maatregelen rondom corona, stoppen we het geld dat we hieraan zouden besteden in een coronafonds’, aldus voorzitter Jos Becker. In het fonds zit € 5000. Initiatiefnemers kunnen aanspraak maken op maximaal € 500.

‘Onze vereniging heeft als motto “voor allen, door allen”. Dit fonds, dat mensen op een laagdrempelige manier helpt bij het uitvoeren van een initiatief, sluit hier naadloos op aan. Er zijn drie spelregels: aanvragers dienen lid te zijn van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land, aanvragen moeten specifiek met deze coronatijd te maken hebben én het initiatief moet een positieve impact hebben op een grote groep mensen.’

Leden van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land kunnen tot en met dinsdag 12 mei (verlengd) hun aanvraag, inclusief korte uitleg en begroting, mailen naar info@uwledenvereniging.nl Het bestuur van de vereniging zal de aanvragen, die voorzien zijn van een lidnummer én telefoonnummer, beoordelen.

‘We beoordelen aanvragen op haalbaarheid en hoeveel mensen er bereikt worden. Uiteraard kijken we ook naar een goede verdeling van de gemeenten. We kunnen misschien niet alles honoreren, maar weten zeker dat we met dit fonds én met elkaar op deze manier iets goeds doen in ons gebied’, zegt Jos Becker.

Initiatiefnemers krijgen uiterlijk 19 mei een bericht of hun aanvraag gehonoreerd wordt. ‘En we ontvangen na afloop graag foto’s, video’s en/of een (online) krantenartikel. Vanzelfsprekend vragen we initiatiefnemers na afloop ook om financieel overzicht, in de vorm van rekeningen of bonnetjes.’