Op woensdag 8 mei heeft Nelly Oost van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land namens het Stimuleringsfonds een cheque uitgereikt aan Riekelt Kapitein en Albert Loosman van ‘Vrienden van Kompas’.

‘Vrienden van Kompas’ stimuleert en organiseert activiteiten voor de bewoners van Verpleeghuis Kompas. In oktober 2018 werd een inzamelingsactie gestart voor de aanschaf van een rolstoelfiets en duofiets. Het doel was hiermee de bewoners van Kompas lekker mee naar buiten te nemen. ,,Ze kunnen nu genieten van de buitenlucht en de sfeer van het oude dorp met de havens en boulevard, waar velen nog mooie herinneringen aan hebben’’, vertelt Riekelt Kapitein.

,,We zijn dankbaar voor de hulp van alle vrijwilligers die hard meegewerkt hebben aan de verschillende acties die we georganiseerd hebben in de afgelopen tijd en de toezeggingen van sponsoren. Zij hebben dit mogelijk gemaakt. We waren niet op de hoogte van het bestaan van het Stimuleringsfonds van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land en werden hierop gewezen door Marretje Bakker, die lid is van de toetsingscommissie van het Stimuleringsfonds. We hebben een aanvraag tot ondersteuning ingediend en vinden het fantastisch dat deze is gehonoreerd.”

Inmiddels zijn de fietsen geleverd door Bikeshop Urk. “Bikeshop Urk is ons ook nog eens tegemoet gekomen met een mooie korting. Daardoor konden we het investeringsplaatje helemaal compleet maken’’, besluit Riekelt Kapitein.

Huib Bos was niet aanwezig bij het moment van de uitreiking, maar is naast Riekelt en Albert ook betrokken bij de actie voor de bewoners van Verpleeghuis Kompas te Urk.

Het Stimuleringsfonds van Ledenvereniging Oude en Nieuwe Land ondersteunt de actie van ‘Vrienden van Kompas’ door middel van een bijdrage van € 1.000,-.