Zwangerschap

Zwangerschapsgym

De komst van uw baby goed voorbereiden, begint bij de cursus zwangerschapsgym. Samen met andere zwangere vrouwen leert u over zwanger zijn en bevallen. Onder begeleiding oefent u diverse spiergroepen. Daarnaast leert u ontspannen en oefent u ademhalingstechnieken voor tijdens de bevalling.

Uw voordeel

De cursus bestaat uit 9 bijeenkomsten van 1 uur. Leden ontvangen 25% korting en betalen €48,75. De zwangerschapsgym is op maandagavond en vindt plaats in Emmeloord en op Urk. Op Urk is zwangerschapsgym (kosteloos) automatisch gekoppeld aan 2 informatieavonden voor aanstaande ouders).

Nagym

Om uw lichaam weer in goede conditie te krijgen, is het belangrijk om na de bevalling sportoefeningen te doen. Samen met andere cursisten wisselt u tijdens de nagym ervaringen uit over de bevalling en praat u over deze bijzondere periode in uw leven. Daarnaast werkt u aan uw conditie en spiergroepen.

Uw voordeel

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1 uur. Leden betalen €33,75 voor deze cursus (in plaats van €45). Nagym is op maandagavond en vindt plaats in Emmeloord en op Urk. Als u zwangerschapsgym heeft gevolgd, krijgt u enkele weken na uw uitgerekende datum een uitnodiging voor postnatale gym.

Samen bevallen

Deze cursus geeft u informatie over zwanger zijn en bevallen. U gaat in gesprek met een deskundige en met andere ouders. De bijeenkomsten zijn gratis en vinden plaats op Urk en in Emmeloord. In Emmeloord zijn de bijeenkomsten ook in het Pools.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over de zwangerschapscursussen op www.zorggroep-onl.nl. Vragen kunt u e-mailen naar cursussen@zorggroep-onl.nl.