Tijdens en na de zwangerschap

Voor leden die in blijde verwachting zijn, biedt de ledenvereniging korting op verschillende cursussen van Zorggroep Oude en Nieuwe Land.

Zwangerschapsgym
De komst van jouw baby goed voorbereiden, begint bij de cursus zwangerschapsgym. Samen met andere zwangere vrouwen leer je over zwanger zijn en bevallen. Onder begeleiding oefen je diverse spiergroepen. Daarnaast leer je ontspannen en oefen je ademhalingstechnieken voor tijdens de bevalling.

De cursus bestaat uit negen bijeenkomsten van een uur. Leden ontvangen 25% korting en betalen €48,75. De zwangerschapsgym is op maandagavond en vindt plaats in Emmeloord en op Urk. Op Urk is zwangerschapsgym (kosteloos) automatisch gekoppeld aan twee informatieavonden voor aanstaande ouders).

Nagym
Om jouw lichaam weer in goede conditie te krijgen, is het belangrijk om na de bevalling sportoefeningen te doen. Samen met andere cursisten wissel je tijdens de nagym ervaringen uit over de bevalling en praat je over deze bijzondere periode in jouw leven. Daarnaast werkt je aan jouw conditie en spiergroepen.

De cursus bestaat uit 5 bijeenkomsten van 1 uur. Leden betalen €33,75 voor deze cursus (in plaats van €45). Nagym is op maandagavond en vindt plaats in Emmeloord en op Urk. Als je zwangerschapsgym hebt gevolgd, krijg je enkele weken na jouw uitgerekende datum een uitnodiging voor postnatale gym.

Samen bevallen
Deze cursus geeft je informatie over zwanger zijn en bevallen. Je gaat in gesprek met een deskundige en met andere ouders. De bijeenkomsten zijn gratis en vinden plaats op Urk en in Emmeloord. In Emmeloord zijn de bijeenkomsten ook in het Pools.

Meer informatie
Kijk voor meer informatie over de zwangerschapscursussen op www.zorggroep-onl.nl. Vragen kun je e-mailen naar cursussen@zorggroep-onl.nl.