Personenalarmering

Voor ouderen en mensen met een (chronische) ziekte of beperking die zelfstandig willen blijven wonen is personenalarmering een uitkomst. Als er een noodsituatie is kun je met één druk op de knop, contact maken met de alarmdienst en krijg je zo snel mogelijk hulp.

De achterwacht voor de personenalarmering is in eerste instantie jouw familie of de buren. Als je het wijkteam van Zorggroep Oude en Nieuwe Land als achterwacht wilt opgeven, kun je dit aanvragen bij het betreffende wijkteam waar je zorg van krijgt of wilt krijgen. Je hebt een intakegesprek met een wijkverpleegkundige en zij geeft je de benodigde informatie. Ook is het nodig dat er een sleutelplaats wordt afgesproken of een deurcodeklink/sleutelkastje met code wordt aangeschaft zodat de medewerker van het wijkteam altijd naar binnen kan bij nood.

Hoe werkt het
Jij, of jouw mantelzorger, vraagt een formulier personenalarmering aan bij een beveiligingsbedrijf als Eurocross, ATA, HMC, woonzorg Nijeveen of Carrefour Emmeloord. Zorggroep Oude en Nieuwe Land werkt samen met verschillende meldkamer/centrales. Je kunt jouw eigen zorgverzekeraar raadplegen over informatie en vergoedingen.

Bel voor meer informatie naar Zorggroep Oude en Nieuwe Land: 0521 539999